Materiale despre productivitate, eficiență, concentrare, motivare
Cum își organizează timpul președintele Statelor Unite ale Americii!

Cum își organizează timpul președintele Statelor Unite ale Americii!

Cred că ești de acord cu mine când susțin că munca președintelui Statelor Unite este una dintre cele mai exigente și dificile munci de pe planetă.

Președintele are de luat decizii pe baza unor informații incomplete, decizii care afectează 313 milioane de locuitori (și prin ei, indirect, lumea întreagă). Deciziile sunt în domenii variate, de multe ori diametral opuse (de la relații diplomatice cu națiuni ostile și până la conservarea biodiversității în parcurile naționale).

O criză poate apărea pe nepusă masă, moment în care președinele trebuie să dea un răspuns.

Cu alte cuvinte, fiecare zi a președintelui este plină, el luând decizii nu doar importante ci și urgente.

Majoritatea oamenilor se confruntă cu o lipsă de timp, atât în viața personală cât și în cea profesională și, prin materialul de mai jos, te invit să înveți câteva secrete de la cel mai ocupat om de pe planetă.

1. Barack Obama își organizează sarcinile cu o seară mai devreme522739_421619891265615_354327227_n

Conform Vanity Fair (pagina 2), președintele rămâne treaz după ce familia lui s-a culcat, pentru a-și pregăti programul pentru ziua următoare. Așa, își creează o separare între emoțiile sale (ziua când apare sarcina) și execuția sarcinii (ziua următoare).

O tehnică de time management despre care am mai discutat, și care se bazează pe același principiu este Lasă pe mâine ce poți face azi.

Interesant: Un studiu al unor cercetători din Belgia și Elveția susține că oamenii care lucrează până noaptea târziu sunt mult mai productivi. Ca o notă personală: eu tot îmi prefer cele 7-8 ore de somn 🙂

2. Își limitează factorii de decizie

Birocrația de la Casa Albă crește cu fiecare administrație. Autorul articolului din Vanity Fair susține că sunt peste 100 de persoane care au aceeași funcție (deci e puțin mai complicat față de cozile noastre de la primărie).

Pentru a sintetiza informația de intrare (inputul), președintele preferă să primească informațiile cu 3 opțiuni: a) sunt de acord b) nu sunt de acord c) hai să discutăm.

Data viitoare când te uiți peste lista de sarcini îți propun să folosești un proces în 4 etape pentru a acționa. Detalii, în materialul: 3 motive pentru care amânăm sarcinile.

Interesant: Tot în Vanity Fair apare un interviu cu președintele S.U.A. în care acesta dezvăluie că nu mai ia decizii privind cum se îmbracă sau ce mănâncă; are alte decizii mai importante la care să se gândească.

3. Președintele își protejează timpul personal

El își rezervă 3 momente din zi pentru timpul personal: dimineața devreme, când face sport, cina cu fetele lui și noaptea, târziu, după ce familia doarme.

Sportul îi menține energia și spiritul, cina îi oferă momentul pentru familie și noaptea îi lasă liniștea să se organizeze și să-și planifice ziua următoare.

(conform: http://www.newyorker.com/reporting/2012/01/30/120130fa_fact_lizza)


Te invit să înveți din experiența unui președinte, până la urmă el este mult mai ocupat decât tine.

Iar dacă consideri că nu ai timp personal, pentru familie sau pentru sport, gândește-te că cineva mai ocupat decât tine le face pe toate chiar acum!

Ți-a plăcut acest material? Te invit să-mi lași opinia ta mai jos!

One Response to Cum își organizează timpul președintele Statelor Unite ale Americii!

  1. Magda says:

    Foarte bun articolul tau, felicitari. Eu am citit articolul din Vanity Fair acum cateva luni, mi se paruse foarte interesant si l-am citit cu atentie, dar nu am reusit sa sintetizez aspectele pe care le-ai vazut tu. E interesant cum fiecare citeste/percepe un anumit material prin propriul set de valori/interese.

Leave a reply